Jung-idézet a betegségről

Nem pont azt idézetet találtam meg, amit kerestem a köhögéses posztban, de mégiscsak ezt is Jung írta az egyik betegéről.


A betegség célja az volt, hogy visszakényszerítse őt saját testébe, miután fiatal kora óta pusztán a feje után élt. Lényének egyik oldalát differenciálta, a másik azonban tompa, szinte csak fizikai állapotban maradt. E másik oldalra lett volna most szüksége, hogy élni tudjon. (...a betegség) visszakényszerítette saját testébe, amelyen eddig mindig keresztülnézett.  
(C.G.Jung: Bevezetés a tudattalan pszichológiájába" - ide linket nem tudok tenni, mert sk. kimásoltam a könyvből :)
Vagyis a betegségnek sokszor van valamilyen funkciója, vagy jelez... mindenesetre érdemes véggigondolni. Én is antibiotikumot szedtem, de el is tűnődtem :) az nem árthat :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése