még mindig egy kis Carmen

Leragadtam még egy kicsit Carmennél. Találtam hosszas böngészés után még egy fotót, ez is opera.

Nagyon szerettem a Carlos Saura-féle filmet is! De kártyás képet a flamencos filmből sajnos nem találtam.

Most azt találtam ki, hogy el szeretném olvasni a regényt... vagy legalább belenézni. Magát a Carment, mint operát szeretem, az operafilmet is, ahol Julia Migenes Johnson játszotta.
Bátor, szenvedélyes, szabad nő volt, és egy elhagyott féltékeny férfi késétől kellett meghalnia, fiatalon, szépen, szerelmesen.
Ez is egy őstípus.

Lehet hogy kellene kártyát vetnem arra a kérdésre hogy miért foglalkoztat most:) szabadság, bátorság, ezek olyan kérdések, amekyek időként előjönnek.

Mai értelmezésben a XIIIas amit ő húzott, valaminek a végét jelenti - a José iránti szerelem végét? a vándorélet végét az új szerelem megtalálásával?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése